Rynek konferencji hybrydowych w Warszawie

6 godzin temu

Branża MICE w Warszawie zakończyła sezon konferencyjny 2024/2025 z rosnącą liczbą wydarzeń i zmieniającymi się preferencjami co do ich formatów.

Konferencje hybrydowe wyszły na prowadzenie pośród najpopularniejszych trendów, a właściciele przestrzeni eventowych w stolicy czym prędzej dostosowali swoje przestrzenie do nowych wymagań. Teraz czas na chwilę oddechu i spojrzenie z dystansu na to, co zmieniło się w branży MICE.

Sezonowość w branży konferencyjnej

Rozpoczynające się lato jest okresem podsumowań i układania planu na kolejny sezon biznesowy. Zanim jesienią na nowo w pełni ruszy sezon konferencyjny dostawcy usług z tej branży przygotowują swoją ofertę. Już teraz są dostępne propozycje organizacji imprez świątecznych i oddawane do użytku nowe przestrzenie – jak choćby nowe sale konferencyjne w Leonardo Royal Warsaw. Wszystko po to, aby od września i października, gdy najbardziej wzrasta zainteresowanie realizacją wydarzeń świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Konferencje hybrydowe – trend, który stał się nowym standardem

W 2025 r. konferencje hybrydowe stały się standardem w organizacji wydarzeń i jest to jasny sygnał, jaki wynika z zapytań trafiających do Leonardo Hotels. Łączenie spotkań na żywo z uczestnikami online stało się nie tylko wygodnym rozwiązaniem, ale i niezbędnym narzędziem w odpowiedzi na oczekiwania współczesnego świata.

Nowoczesne sale konferencyjne z rozbudowanymi usługami streamingowymi w stolicy

– Warszawskie hotele błyskawicznie dostosowały swoją ofertę do potrzeb rynku, przygotowując nowoczesne sale konferencyjne z rozbudowanymi usługami streamingowymi. Oczywiście, z jednej strony to posunięcie umożliwia organizatorom interakcję pomiędzy uczestnikami stacjonarnymi i łączącymi się zdalnie, z drugiej natomiast sprawia, iż hotele stają się o wiele bardziej pożądanym partnerem do współpracy – mówi Kamil Sawicki, Cluster Poland Convention Sales Manager. – Często, mimo zaplanowania głównego wydarzenia na żywo, firmom zależy na możliwości łączenia większej liczby uczestników online – dodaje.

Jakie trendy będą dominowały w okresie konferencyjnym 2025/2026?

Hybrydowe wydarzenia, łączące uczestników na miejscu z tymi obecnymi zdalnie stały się normą i ten trend będzie się przez cały czas pogłębiał. Organizatorzy będą inwestowali w nowoczesne technologie i liczne udogodnienia wspierające, które umożliwią interaktywną komunikację i zaangażowanie obu grup uczestników.

Według Kamila Sawickiego jeszcze więcej firm będzie dążyło do organizacji wydarzeń w sposób ekologiczny. Obejmuje to zarówno wybór obiektów, które stosują zrównoważone praktyki, jak i ograniczenie użycia plastiku, wybór bardziej ekologicznych środków podróży, zrównoważonego menu, czy dbanie o minimalizowanie śladu węglowego.

Powrót do pleneru?

Coraz popularniejsze będą stawały się wydarzenia firmowe w plenerze oraz takie, których chociaż część – np. powitanie, będzie odbywała się na świeżym powietrzu. Takie rozwiązania odpowiadają na rosnące potrzeby organizatorów, którzy chcą łączyć biznes z kreatywnymi formami integracji.

Inwestycje w przestrzenie coworkingowe i elastyczną ofertę konferencyjną

W ciągu ostatniego roku struktura wykorzystania przestrzeni konferencyjnych w Warszawie wyraźnie się zmieniła. Choć w całym 2024 r. najwięcej wydarzeń odbyło się w najmniejszych salach (do 20 mkw. – średnio 93 spotkania per obiekt), to w 2025 rośnie znaczenie większych przestrzeni. W salach o powierzchni powyżej 1000 mkw. w minionym roku odbyło się średnio 12 spotkań, a dane za sam I kw. 2025 roku sięgają już połowy tego wyniku. Potwierdza to zapotrzebowanie na elastyczne rozwiązania, pozwalające organizować wydarzenia na większą skalę.

Więcej: https://www.leonardo-hotels.pl/warsaw/leonardo-royal-hotel-warsaw
Jak zorganizować z sukcesem konferencję hybrydową: https://www.youtube.com/embed/iFcI9P3aSCM
Idź do oryginalnego materiału