Netto dołącza do Polskiego Paktu Plastikowego. Co to oznacza dla sieci i środowiska?

4 godzin temu

Podczas konferencji „Opakowania 2030. Legislacja, nowe rozwiązania, partnerstwo” w Warszawie, ogłoszono nowych członków Polskiego Paktu Plastikowego (PPP). W gronie organizacji, które przystąpiły do tej międzysektorowej inicjatywy, znalazła się również sieć handlowa Netto. To kolejny krok w realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju i wyraz gotowości do wspólnego działania na rzecz zmian w branży opakowaniowej.

Netto aktywnie angażuje się w działania na rzecz ochrony środowiska i promowania zrównoważonego rozwoju. Jako część Grupy Salling, firma realizuje ambitne cele środowiskowe. Konsekwentnie wdraża rozwiązania ograniczające wpływ swojej działalności na klimat i zasoby naturalne. W tym celu m.in. wykorzystuje energooszczędne oświetlenie LED, pompy ciepła i panele fotowoltaiczne w sklepach. Dba o efektywne chłodzenie produktów, a także rozwija obieg zamknięty opakowań zwrotnych. Prowadzi inicjatywy takie jak „Nie marnuję i zyskuję”, promując ograniczanie strat żywności.

Wymiana doświadczeń dotyczących GOZ

Członkostwo w PPP gwarantuje Netto dostęp do wiedzy, narzędzi i międzynarodowych praktyk, pozwalających skuteczniej ograniczać oddziaływanie tworzyw sztucznych na środowisko. Dodatkowo sieć zyskuje szansę na adresowanie wyzwań, które łatwiej podejmować w partnerstwie z innymi podmiotami. Partnerstwo zwiększa również możliwości budowania pozytywnych zmian systemowych na rynku.

– Dołączenie do Polskiego Paktu Plastikowego to dla nas istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego podejścia do opakowań. Chcemy aktywnie przygotować się do nadchodzących zmian legislacyjnych, korzystając z wiedzy i doświadczeń partnerów z całego łańcucha wartości. kooperacja w ramach Paktu umożliwia nam wymianę najlepszych praktyk i wspólne wypracowywanie rozwiązań, które przyczynią się do przechodzenia na gospodarkę o obiegu zamkniętym – mówi Anna Paszt, Chief Marketing & Sustainability Officer w Netto Polska.

Przystąpienie do Polskiego Paktu Plastikowego jest spójne z kierunkiem rozwoju Grupy Salling, właściciela Netto. Grupa podchodzi strategicznie do inwestycji w zrównoważone rozwiązania i technologie wspierające cele środowiskowe. Realizuje to m.in. poprzez uruchomienie funduszu Salling Seeds, w ramach którego przeznacza 67 mln euro na wsparcie startupów i scale-upów, aktywnych m.in. w obszarze sustainability.

Cele Polskiego Paktu Plastikowego

Na pięć lat przed horyzontem realizacji Agendy 2030, globalna sieć Paktów odświeża strategie i uprzednio przyjęte cele. Polski Pakt Plastikowy aktywnie wziął udział w ich wypracowaniu. Ogłasza nowe Cele 2030 w czasie konferencji „Opakowania 2030. Legislacja – nowe rozwiązania – partnerstwo”. Oparte jest na dwóch głównych filarach – redukcji i cyrkulacji, wspierane będą działaniami mobilizacyjnymi.

Mobilizacja obejmuje aktywną współpracą w sektorze B2B i ze światem nauki oraz podniesienie jakości i efektywności edukacji konsumentów. W przyjętych kierunkach działań wokół opakowań z tworzyw sztucznych. Wyróżniono m.in. bezpośrednią eliminację, ekoprojektowanie, podnoszenie udziału recyklatów, rozwój systemów zbiórki, sortowania i recyklingu oraz troskę o wysoką jakość recyklatów.

– Dołączenie Netto do Polskiego Paktu Plastikowego to dowód na to, iż coraz więcej firm handlowych chce aktywnie włączać się w tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym. Tylko poprzez współpracę całego łańcucha wartości możemy skutecznie ograniczać użycie pierwotnych tworzyw sztucznych i rozwijać rozwiązania, które przynoszą realną zmianę. Wspólne działania partnerów Paktu pokazują, iż dążenie do zrównoważonego rozwoju staje się coraz bardziej integralną częścią strategii biznesowych w Polsce – mówi Małgorzata Greszta, inicjatorka Polskiego Paktu Plastikowego.

Polski Pakt Plastikowy zrzesza firmy, organizacje i ekspertów z całego łańcucha wartości opakowań z tworzyw sztucznych. Powstał w 2020 roku jako część globalnej sieci The Plastics Pact Network, koordynowanej przez Fundację Ellen MacArthur. Jego celem jest wspólne działanie na rzecz ograniczenia zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych i budowania gospodarki o obiegu zamkniętym.

O Netto Polska

Netto Polska to sieć dyskontów obecna na polskim rynku od 30 lat. W tym czasie wypracowała pozycję jednego z największych sprzedawców detalicznych w kraju, posiadając blisko 680 sklepów i zatrudniając ponad 8 tys. pracowników. Netto jest częścią Salling Group – największej duńskiej grupy detalicznej, która działa również na rynkach w Danii i Niemczech.

Fot. Netto Polska

Źródło: Netto Polska

To też może Cię zainteresować

Netto i Fundacja Salling wspierają lokalne społeczności po powodzi

Idź do oryginalnego materiału