Kolorowe szyldy i banery różnych rozmiarów odejdą do lamusa. Mińsk Mazowiecki chce uporządkować miejskie ulice i czeka na wnioski mieszkańców. Zostały ostatnie dwa tygodnie konsultacji tzw. uchwały krajobrazowej, która jest już przygotowana.
— Daliśmy bardzo duże vacatio legis, czyli trzy lata, o ile chodzi o reklamy, rok o ile chodzi o ogrodzenia. Wydrukowaliśmy ponad 500 ulotek, które zawierają w zasadzie całą treść uchwały. Roznosimy to do lokali usługowych, do przedsiębiorców, ale też wysłaliśmy ponad trzy tysiące maili — mówi burmistrz Mińska Marcin Jakubowski.
Co w nowej uchwale?
Uchwała zakłada zmianę standardów i lepszą organizację przestrzeni.
— Chcemy uregulować, ile reklam może być na budynku, ile szyldów, na jakiej wysokości, na jakim poziomie. Chcemy też pokazać, iż witryny w sklepach nie są po to, aby zasłaniać je w 100 procentach reklamami. Wszystko może wyglądać dużo lepiej. Wiele miast w Europie poszło tym tropem. My chcemy równać do najlepszych — wskazuje.
Mieszkańcy mogą składać swoje uwagi do 17 listopada.

3 godzin temu



![Byliście już na wystawie Garden of Lights: Dzika Ameryka. Wygrajcie podwójne zaproszenia [KONKURS]](https://www.wroclaw.pl/cdn-cgi/image/w=1200,h=630,fit=crop,f=jpeg/beta2/files/news/912500/main/garden-of-lights-ameryka.jpg)










