„Nie potrzeba nam reklam na ulicach”. Co z nową uchwała krajobrazową?

7 godzin temu

Wszechobecna, zwłaszcza w centrum Warszawy, tzw. bilbordoza, szpeci otoczenie i nie podoba się mieszkańcom. Pomóc ma nowa uchwała krajobrazowa – jeszcze przez tydzień można składać uwagi do jej projektu.

Tymczasem na elewacji hotelu przy ul. Emilii Plater pojawiła się reklama obejmująca kilkanaście kondygnacji – zajmuje ona niemal całe 164-metrowe wcięcie budynku.

Wiceprzewodnicząca rady Warszawy Ewa Janczar podkreśla, iż to właśnie nowa uchwała krajobrazowa ma być skutecznym rozwiązaniem na wszechobecne w centrum banery.

Uchwała określa zasady dotyczące rodzaju reklam, które mogą się pojawiać w przestrzeni publicznej, miejsc ich lokalizacji, wielkości czy wyglądu. To oczywiście nie tylko estetyka, ale przede wszystkim bezpieczeństwo mieszkańców i użytkowników dróg — podkreśla.

Jak złożyć wniosek?

Janczar przypomina, iż wnioski można składać do 14 września.

Czego potrzebujesz? Co twoim zdaniem powinno znaleźć się w projekcie takiej uchwały? Te elementy mogą znaleźć się w państwa wniosku. Można pobrać formularz, wydrukować go, ale można też wysłać mailem czy pocztą na adres biura architektury lub zanieść osobiście do kancelarii głównej — wyjaśnia.



Wnioski zostaną przeanalizowane i na ich podstawie powstanie projekt uchwały. — Wówczas będzie można zgłaszać swoje uwagi. Na podstawie wniosków i uwag uchwała zostanie przedłożona Radzie m.st. Warszawy do dalszego procedowania i uchwalenia — dodaje.

Prace nad uchwałą krajobrazową potrwają jeszcze kilka miesięcy.

Idź do oryginalnego materiału