Konsultacje społeczne Statutu Miasta Pruszkowa

2 godzin temu
Dowiedz się, co zawiera projekt i jak możesz zgłosić swoje propozycje zmian.Dlaczego konsultacje są tak ważne?Statut Miasta to najważniejszy dokument określający zasady funkcjonowania lokalnego samorządu. Reguluje m.in. pracę Rady Miasta i Prezydenta, prawa mieszkańców w dostępie do informacji oraz sposób działania komisji i klubów radnych. Dokument określa również procedury tworzenia jednostek pomocniczych w mieście.Nowy projekt porządkuje dotychczasowe przepisy i wprowadza istotne zmiany. Znajdziemy w nim m.in. szczegółowy porządek obrad sesji, doprecyzowanie procedur głosowań, nowe zasady dostępu do dokumentów oraz możliwość udziału przewodniczących jednostek pomocniczych w sesjach Rady Miasta z głosem doradczym.Terminy i formy udziału w konsultacjach społecznychKonsultacje potrwają od 11 do 31 sierpnia 2025 r. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi na dwa sposoby:wypełniając ankietę online,osobiście w Biurze Rady Miasta (piętro 2, pokój nr 48) przy ul. Kraszewskiego 14/16 w wyznaczonych godzinach: poniedziałki 16:00–18:00, środy 14:00–16:00, piątki 9:00–11:00.Wszystkie dokumenty, w tym projekt Statutu i formularze, są dostępne na stronie Urzędu Miasta. Każdy mieszkaniec może zgłosić swoje uwagi do konkretnych paragrafów projektu.Twoje zdanie ma znaczenieUdział w konsultacjach to realna możliwość wpływu na zapisy, które będą obowiązywać przez kolejne lata. Wspólne wypracowanie dokumentu gwarantuje, iż Statut będzie odpowiadał na rzeczywiste potrzeby społeczności. Miasto Pruszków zachęca wszystkich mieszkańców do aktywnego włączenia się w proces zgłaszania propozycji zmian.Czytaj więcej:
Idź do oryginalnego materiału