Biometan może być paliwem dla ciężarówek budowlanych

3 godzin temu

Nawet 750 km na jednym tankowaniu bioCNG może przejechać zaprezentowana na targach BAUMA 2025 ciężarówka firmy Scania.

Podczas kwietniowych targów Scania zaprezentowała szereg rozwiązań związanych ze zrównoważonym budownictwem, prezentując swoje pojazdy z różnymi typami napędów – zasilane elektrycznie, hybrydowo i gazowo. Firma chciała tym samym dać klientom możliwie najszerszy wybór rozwiązań dopasowanych do specyfiki ich działalności.  

Kongres Biometanu – sprawdź!

– Coraz więcej przetargów na transport materiałów w projektach infrastrukturalnych i budowlanych obejmuje żądania lub zachęty dla pojazdów bezemisyjnych. Już dziś wiele miast europejskich ma strefy bezemisyjne, a liczba ta ciągle rośnie – mówi Stefano Fedel, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Scania.

Jedną z nowości zaprezentowanych przez firmę była ciężarówka budowlana na biogaz. Wywrotka CBG R 460 do transportu materiałów budowalnych ma moc 460 koni mechanicznych i wykorzystywana jest np. w kopalniach lud dostawach surowców. Według producenta zasilany bioCNG pojazd, dzięki zastosowaniu większego zbiornika na gaz, jest w stanie przejechać na jednym tankowaniu choćby 750 km.

Rynek biogazu i biometanu. Czytaj za darmo w internecie!

Idź do oryginalnego materiału