Trzeba się pogodzić z tym, iż przeglądając internet, zobaczymy wiele reklam wyborczych. A będzie ich jeszcze więcej. Wyścig wyborczy wchodzi o finalną fazę i teraz agitacja się nasili. Stoją za tym poważne pieniądze.Miliony do wydaniaZgodnie z wytycznymi PKW każdy kandydat walczący o prezydenturę może w kampanii wydać maksymalnie 24,6 mln zł. I każda złotówka musi być udokumentowana. Zarówno po stronie wpływów, jak i wydatków. To pieniądza na organizacje spotkań, wieców, banery i plakaty, spoty telewizyjne i radiowe a także na reklamę w internecie. Tej ostatniej przyjrzał się serwis Wirtualnemedia.pl.Od 3 kwietnia do 2 maja rekordzistą wydatków reklamowych na Facebooku był Rafał Trzaskowski. Komitet kandydata KO wydał 278 522 zł. Drugi jest Karol Nawrocki z wydatkami na poziomie 257 925 zł. Sztab Magdaleny Biejat z Lewicy na promocję na Facebooku wydał 154 309 zł, Szymona Hołowni kilka mniej, bo 152 825 zł – wylicza.PRZECZYTAJ TEŻ: Powiat tomaszowski: Oszustwo „na inwestycje”. 54-latek stracił blisko 150 tys. złotychNa płatnej reklamie w sieci oszczędza kandydat Konfederacji Sławomir Mentzen – rachunek wyniósł – 21 956 zł. To mniej niż w przypadku Adriana Zandberga (Razem) – 35 058 zł i Grzegorza Brauna (imienny komitet) – 32 666 zł.„Natomiast zdecydowanym liderem pod względem liczby opublikowanych reklam na Facebooku jest Szymon Hołownia, którego sztab wypuścił aż 337 materiałów. Następni w kolejności Magdalena Biejat – 195, Adrian Zandberg – 159, Sławomir Mentzen – 141. Sztaby dwóch najwyżej notowanych w sondażach kandydatów opublikowały: w przypadku Rafała Trzaskowskiego 77 reklam, Karola Nawrockiego 56 reklam” – czytamy.Google też trzeba płacićTo jednak nie wszystko, bo kandydaci – aby móc się zareklamować – muszą się opłacić także Google. Daje to amerykańskiej firmie nieźle zarobić. Tylko w kwietniu było to 3161 reklam politycznych za 685 500 zł.PRZECZYTAJ: Sebastian M. stanie przed polskim sądem. Jest zgoda na ekstradycję„W reklamy wideo na YouTube czy posty przez Google Ads inwestowało tylko kilka komitetów wyborczych – Rafała Trzaskowskiego, Karola Nawrockiego, Magdaleny Biejat i Grzegorza Brauna. Najwięcej w kwietniu na reklamy w Google wydał sztab Karola Nawrockiego – 402 tys. złotych, z czego ponad 80 proc. na spoty wideo. Filmy poświęcono głównie atakowi na głównego kontrkandydata Rafała Trzaskowskiego” – podaje serwis.Termin wyborów i lista kandydatówPierwsza tura wyborów prezydenckich odbędzie się 18 maja. Druga dwa tygodnie później – 1 czerwca.Kandydaci na prezydenta Polski (kolejność alfabetyczna): Artur Bartoszewicz – ekonomista, wykładowca akademicki,Magdalena Biejat – wicemarszałkini Senatu, Lewica,Grzegorz Braun – poseł do Parlamentu Europejskiego, Konfederacja Korony Polskiej,Szymon Hołowania – marszałek Sejmu, Polska 2050,Marek Jakubiak – poseł, prezes partii Federacja dla Rzeczpospolitej,Maciej Maciak – przedsiębiorca, lider Ruchu Dobrobytu i Pokoju,Sławomir Mentzen – poseł na Sejm, Konfederacja Wolność i Niepodległość,Karol Nawrocki – prezes IPN, popierany przez Prawo i Sprawiedliwość,Joanna Senyszyn – była posłanka SLD,Krzysztof Jakub Stanowski – dziennikarz, założyciel kanału Zero,Rafał Trzaskowski – prezydent Warszawy, KO,Marek Woch – Bezpartyjni Samorządowcy – Łączy nas Polska, Adrian Zandberg – poseł, partia Razem.