Wizerunki kandydatów na prezydenta w programach informacyjnych. Wstępny raport z badań na UMCS

2 godzin temu
Zdjęcie: Wizerunki kandydatów na prezydenta w programach informacyjnych. Wstępny raport z badań na UMCS


Studenci i wykładowcy z kierunków medioznawczych UMCS w Lublinie przedstawili wstępny raport ze swoich badań. Chodzi o wizerunki kandydatów na prezydenta w poszczególnych programach informacyjnych.

– Różnice w prezentacji treści na poszczególnych kanałach są wyraźnie widoczne – mówi politolog dr Wojciech Maguś. – Poszczególne telewizje w różny sposób akcentowały różne elementy tej rzeczywistości po to, żeby faworyzować jednego lub drugiego kandydata. Możemy zauważyć, iż w przypadku chociażby Republiki następowało wyraźne faworyzowanie Karola Nawrockiego i deprecjonowanie aktywności Rafała Trzaskowskiego. Z kolei 19.30 i Fakty w większym zakresie faworyzowały Rafała Trzaskowskiego niż innych kandydatów. Najbardziej zbalansowane programy można było zaobserwować w Wydarzeniach.

Wybory prezydenckie zaplanowano w niedzielę 18 maja.

MaTo / opr. WM

Fot. Piotr Michalski

Idź do oryginalnego materiału