To oni wybiorą dyrektora włodawskiego szpitala. Nie wszyscy chcieli być w komisji

5 godzin temu
Na początku obrad starosta Mariusz Zańko zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad o uchwałę w tej sprawie. Wniosek uzyskał jednogłośne poparcie 14 obecnych radnych, co pozwoliło na wprowadzenie nowego punktu i jego niezwłoczne rozpatrzenie.Powołanie komisji poprzedziła ożywiona dyskusja. Wicestarosta Piotr Gorgol zwrócił uwagę na potrzebę uwzględnienia w jej składzie przedstawicieli różnych środowisk, podkreślając wagę procedury i chęć zapewnienia jej transparentności. Rekomendował siebie, Mariusza Zańkę jako przewodniczącego, oraz członków zarządu powiatu: Marylę Łopąg i Wiesława Holaczuka, którzy w komisji mają zasiadać jako przedstawiciele rady – Chciałbym, aby do komisji weszła osoba z obozu opozycji, z innych komitetów, by mogła również zadawać pytania uczestniczyć i wybrać najlepszego kandydata na dyrektora szpitala – mówił Gorgol. Nie wszyscy jednak palili się do tej funkcji. Zgłaszane były różne kandydatury, jednak kilku radnych odmówiło udziału, w tym: Konrad Derkacz, Dariusz Chaciówka, Ariel Struski, Marian Kupisz i Tomasz Korzeniewski.Ostatecznie skład udało się skompletować po uzyskaniu zgody od radnego Mariusza Czuja, który wycofał wcześniejszą odmowę z powodu innych obowiązków. Stało się tak, gdy potwierdzono, iż posiedzenie komisji odbędzie się 3 września, a nie dwa dni później, jak wcześniej zakładano.W skład komisji konkursowej wejdą również: Janusz Tajchert jako lekarz i przedstawiciel rady powiatu, Andrzej Lis – przedstawiciel Rady Społecznej SPZOZ oraz Aneta Kościołek – przedstawiciel rektora Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Chełmie.Uchwała została przyjęta jednogłośnie. Decyzja ta otwiera drogę do przeprowadzenia konkursu i wyłonienia nowego kierownictwa włodawskiego szpitala.Obecnie osobą pełniącą obowiązki dyrektora włodawskiego szpitala od 17 marca br. jest Artur Szczupakowski, prawnik z wieloletnim doświadczeniem w administracji samorządowej. Przez lata pracował w Regionalnym Ośrodku Polityki Społecznej w Lublinie oraz Instytucie Medycyny Wsi, a w latach 2020–2023 pełnił funkcję głównego specjalisty ds. kontroli w Starostwie Powiatowym w Lubartowie. Jego największym wyzwaniem zawodowym była restrukturyzacja szpitala w Lubartowie. Najpierw jako p.o. dyrektora, a później jako pełnoprawny szef.Podczas sesji radni zajęli się również zmianami w uchwale budżetowej na 2025 rok oraz w wieloletniej prognozie finansowej. W toku obrad wyjaśniono m.in. przyczyny zmniejszenia planowanych dochodów z dopłat do transportu publicznego, a także potrzebę korekty rezerwy ogólnej budżetu powiatu. Zmiany te miały na celu zapewnienie wkładu własnego do projektów ekologicznych, dofinansowanie udziału w warsztatach terapii zajęciowej oraz przekazanie środków spółce "Wirtualne Powiaty". Wszystkie uchwały zostały przyjęte jednogłośnie.Czytaj także:
Idź do oryginalnego materiału