Niebezpieczny dla zdrowia materiał zniknął z 12 gospodarstw rolnych dzięki dotacji z naszego WFOŚiGW.
11 sierpnia Zastępca Prezesa WFOŚiGW w Warszawie Ryszard Dziadak podpisał z Wójtem Gminy Karniewo Michałem Jasińskim oraz Skarbnik Barbarą Budek umowę na realizację zadania „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Karniewo”. Dofinansowanie wynosi 29 948,40 zł i pokrywa 100% kosztów zadania. Dzięki temu 50,76 ton azbestu trafiło do utylizacji. To dopiero początek, gdyż w 2026 r. gmina planuje odbiór azbestu z kolejnych gospodarstw.
WFOŚiGW w Warszawie realizuje program „Usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest z terenu województwa mazowieckiego” w formie dotacji do 100% kosztów kwalifikowanych. Wysokość wsparcia zależy od liczby mieszkańców gminy:
do 30 000 zł – dla gmin do 5 tys. mieszkańców,
do 50 000 zł – dla gmin powyżej 5 tys. mieszkańców.
Dofinansowanie obejmuje m.in. demontaż, zbieranie, załadunek, przygotowanie do transportu, transport oraz przekazanie odpadów zawierających azbest do unieszkodliwienia.



