MObywatel z nową funkcją! Skorzystają klienci tego banku

4 godzin temu

W aplikacji mObywatel cyklicznie pojawiają się użyteczne dla wielu z nas nowości, a tym razem najnowsza funkcja dedykowana jest konkretnej grupie odbiorców. Chodzi tu o klientów Banku Pocztowego, zarówno detalicznych jak i mikroprzedsiębiorstw

Fot. Pixabay

Aplikacja mObywatel znacząco upraszcza wiele codziennych spraw. Dobrym przykładem są zbliżające się wybory prezydenckie – dzięki tej aplikacji można wygodnie zmienić miejsce głosowania. Do szerokiego wachlarza dostępnych funkcji właśnie dołączyła kolejna nowość.

Bank Pocztowy udostępnił nową opcję umożliwiającą zdalne odblokowanie dostępu do bankowości internetowej z wykorzystaniem aplikacji mObywatel. Teraz zarówno klienci indywidualni, jak i właściciele mikrofirm mogą samodzielnie przywrócić dostęp do konta oraz ustawić nowe hasło – bez konieczności kontaktowania się z infolinią czy wizyty w oddziale.

Wystarczy, iż na stronie logowania do serwisu Pocztowy24 wybierzesz opcję „Odblokuj dostęp”. Następnie możesz potwierdzić swoją tożsamość na jeden z dwóch sposobów: poprzez odpowiedzi na pytania weryfikacyjne lub z pomocą aplikacji mObywatel – skanując kod QR albo wpisując kod wyświetlany na stronie.

Po wpisaniu numeru NIK, system weryfikuje dane klienta i generuje odpowiedni kod – QR do zeskanowania w aplikacji lub sześciocyfrowy kod do manualnego wpisania. Po pomyślnej weryfikacji dane trafiają do Banku, który porównuje je z informacjami zapisanymi w systemie. jeżeli wszystko się zgadza, użytkownik otrzymuje wiadomość SMS z kodem umożliwiającym odzyskanie dostępu.

W kolejnym kroku można zdecydować, czy pozostać przy dotychczasowym haśle, czy ustawić nowe – z pomocą kodu SMS, który jest istotny przez 24 godziny. Cały proces został sprawdzony i zatwierdzony przez niezależnego audytora, co gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno danych osobowych, jak i wykonywanych operacji.

Idź do oryginalnego materiału