Łatwiejszy dostęp do starostwa

6 godzin temu

Nowe udogodnienia dla mieszkańców z niepełnosprawnościami, w tym osób, które mają problem z poruszaniem się, a także seniorów w Starostwie Powiatowym w Bielsku-Białej.

W urzędzie przy ul. Piastowska 40 zakończono projekt, który polegał na m.in.   przebudowie i przystosowaniu dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i wzroku toalety na parterze, którą wyposażono ponadto w przewijak dla niemowląt. Znajduje się ona obok najczęściej odwiedzanych przez mieszkańców wydziałów: komunikacji i transportu oraz geodezyjno-kartograficznego. W ramach tych działań obniżono i dostosowano ladę w biurze obsługi klienta oraz usprawniono nawigację po urzędzie. Część środków na te zmiany - ok. 270 tys. zł pozyskano z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. "Chodzi nam o to, aby starostwo było dostępne dla wszystkich mieszkańców bez wyjątku, także tych ze szczególnymi potrzebami. Od lat likwidujemy kolejne bariery. Chcemy, żeby każdy mógł samodzielnie załatwić swoją sprawę w wybranym wydziale"- mówi starosta bielski Andrzej Płonka (klub radnych Bezpartyjni Rodzina Prawo Wspólnota).

Co jeszcze zmieniło się w bielskim starostwie odwiedzanym przez mieszkańców powiatu bielskiego?

Blisko wejścia głównego do urzędu powstały 2 dobrze oznaczone miejsca parkingowe z podjazdem dla osób z niepełnosprawnością. Bezpieczeństwo poprawiły barierki przy schodach wejściowych do budynku oraz dzwonek, pomocny dla osób, które potrzebują wsparcia przy samym wejściu. Na szklanych drzwiach pojawiły się tzw. mleczne pasy, które zapobiegają przypadkowym zderzeniom.

"Obniżyliśmy ladę w punkcie obsługi mieszkańców, co zapewnia wygodny kontakt osobom poruszającym się na wózku. W sąsiedztwie tego punktu zmodernizowane zostały toalety, z których najczęściej w urzędzie korzystają nasi mieszkańcy"- mówi Iwona Jeżewska, koordynator ds. dostępności architektonicznej i informacyjno - komunikacyjnej w Starostwie Powiatowym w Bielsku-Białej.  

Przypomnijmy, w budynku urzędu działają także stacjonarne pętle indukcyjne, które ułatwiają wizytę osobom niedosłyszącym oraz tablice informacyjne i kierunkowe - czytelne, z numerami pokoi i strzałkami ułatwiającymi orientację. Na drzwiach pokoi znajdują się tabliczki z wypukłym drukiem i alfabetem Braille’a. Iwona Jeżewska zachęca, by korzystać z aplikacji Totupoint w swoim telefonie komórkowym, która pomoże w trafieniu do obranego celu. Jest to wsparcie dla klientów mających problemy ze wzrokiem. Każdy może z niej skorzystać po ściągnięciu aplikacji  bezpłatnie z Google Play lub App Store, a następnie włączenia w telefonie funkcji Bluetooth i lokalizacji.

M.Fritz

Idź do oryginalnego materiału