Konferencja PROMOCJA LOKALNIE

5 godzin temu

Konferencja „Promocja Lokalnie” to jednodniowe spotkanie skierowane do pracowniczek i pracowników domów kultury, bibliotek oraz lokalnych instytucji kultury z terenu Mazowsza i nie tylko. Celem konferencji będzie wsparcie osób odpowiedzialnych za promocję działalności i budowanie wizerunku instytucji w ich codziennej pracy tak, aby działania marketingowe były skuteczne, dopasowane do możliwości organizacyjnych i odpowiadały na realne potrzeby społeczności lokalnej.

Mazowiecki Instytut Kultury wsłuchuje się w głosy pracowniczek i pracowników działów promocji i stara się ich wspomóc, a także zaprezentować najlepsze wzory warte naśladowania, które powstały lokalnie i na swoim gruncie odnoszą sukces. Robimy to nie z pozycji lidera, a z perspektywy wojewódzkiego instytutu, który ma szerokie spektrum widzenia całego regionu.

PROGRAM

Część teoretyczna

9:00‒9:45 | Rejestracja
Czas na poranną kawę i rozmowy.

9:45 | Otwarcie konferencji – Magdalena Ulejczyk, dyrektorka Mazowieckiego Instytutu Kultury

10:00‒11:00 | Dyskusja: Nie tylko plakat – promocja lokalnie
Udział wezmą: Zuzanna Baranowska-Lemmen, Grzegorz Jędrek, Miriam Kołak-Ajewska, Paweł Żuk. Prowadzenie: Jerzy Chodorek

11:15‒13:00 | Wystąpienie i sesja Q&A: Wprowadzenie do promocji i komunikacji w lokalnych instytucjach kultury.
Prowadzenie: Marlena Bogusz, Aleksandra Hatala-Stypka ‒ BO/HA path

Część warsztatowa

Czas trwania: 14:00-16:00

Tworzenie materiałów do mediów społecznościowych – jak robić to gwałtownie i bez stresu [brak miejsc]
Prowadzenie: Alicja Szulc-Rodziewicz, fotografka

Podczas szkolenia poznacie specyfikę różnych platform społecznościowych, aktualne trendy oraz zasady tworzenia materiałów, które przyciągają uwagę i zwiększają zaangażowanie odbiorców.
Nauczycie się skutecznie korzystać z narzędzi do edycji wideo i AI, dowiecie się, gdzie szukać materiałów wizualnych oraz muzyki, a także jakie są najlepsze praktyki dotyczące publikowania gotowych filmików.

ABC dostępności
Prowadzenie: Magdalena Ptak, koordynatorka dostępności w Mazowieckim Instytucie Kultury
Podczas warsztatów poznacie różne narzędzia dostępności i dowiecie się, jak sprawić, by wydarzenie było dostępne dla różnych grup odbiorców.

Zarządzanie projektami w pigułce [brak miejsc]
Prowadzenie: Martyna Sowińska, antropolożka i kulturoznawczyni, z zawodu muzealniczka

Projektowanie graficzne dla nie-grafików [brak miejsc]
Prowadzenie: Tomasz Grabowski, artysta, grafik w Dziale Marketingu i Promocji MIK

Projektowanie graficzne dla nie-grafików to warsztaty, które pokażą, iż tworzenie estetycznych i czytelnych materiałów promocyjnych nie musi być zarezerwowane wyłącznie dla profesjonalnych grafików. Uczestnicy poznają proste narzędzia oraz praktyczne zasady kompozycji i typografii, które można zastosować w codziennej pracy w instytucjach kultury. Spotkanie będzie okazją do przećwiczenia szybkich i skutecznych rozwiązań, dzięki którym choćby podstawowe projekty zyskają spójny i atrakcyjny charakter.

Podstawy identyfikacji i dbania o kolekcje fotograficzne
Fundacja Archeologia Fotografii, ul. Chłodna 20

Spotkanie wprowadza w tematykę ochrony różnych materialnych form fotografii – albumów, odbitek, negatywów oraz slajdów, zarówno barwnych, jak i czarno-białych. Omawiane metody i wyzwania związane z opieką nad zbiorami zostaną zilustrowane na przykładzie unikatowej kolekcji fotografii ze zbiorów Fundacji, które będzie można obejrzeć oraz – w archiwistycznych rękawiczkach – poznać również poprzez zmysł dotyku. Osoby uczestniczące będą miały możliwość przyniesienia własnych fotografii skonsultowania sposobów ich przechowywania ze specjalist(k)ą z Fundacji.

Stoliki tematyczne: fundusze, ekologia, szkolenia, kanały komunikacji i promocji

Przy każdym ze stolików będziemy dzielić się doświadczeniami i praktykami w danym obszarze. Uczestnicy tej grupy będą mieli możliwość podzielenia się wiedzą i uczenia się od przedstawicieli i przedstawicielek innych instytucji kultury.

Stolik poświęcony szkoleniom będzie koordynowany przez przedstawiciela Narodowego Centrum Kultury
Stolik poświęcony rozwiązaniom ekologicznym będzie koordynowała Magdalena Gawrych, dyrektorka Centrum Kultury w Piasecznie
Stolik poświęcony poszukiwaniom funduszy poprowadzi Martyna Studzińska, badaczka i trenerka związana z Federacją Mazowia

Stolik poświęcony poszukiwaniom funduszy poprowadzi Anna Fit, specjalistka ds. promocji i blogerka kulturalna.


Program: Maciej Pajączkowski, Aleksandra Przeździecka-Kujałowicz
Identyfikacja wizualna: Tomasz Grabowski
Koordynacja: Piotr Kozicki, Natasza Majewska, Aleksandra Pytel

Informacje na temat konferencji: [email protected]

Więcej informacji: https://www.mik.waw.pl/7-listopada-konferencja-promocja-lokalnie/

Idź do oryginalnego materiału