Chaos i stres w komisji RCMP

bejsment.com 4 godzin temu

Wewnętrzna ocena środowiska pracy w Cywilnej Komisji ds. Przeglądu i Skarg na działania Królewskiej Kanadyjskiej Policji Konnej (RCMP) ujawniła poważne problemy – w tym faworyzowanie, brak przejrzystości, przeciążenie obowiązkami i toksyczną atmosferę. Dokument, którego kopię uzyskała Kanadyjska Prasa, powstał po anonimowym e-mailu od pracowników komisji, przesłanym w październiku 2023 roku do resortu bezpieczeństwa publicznego.

Oceny dokonał niezależny inspektor ds. zatrudnienia Robert Néron, który po przeprowadzeniu wywiadów z personelem i analizie ankiet wewnętrznych uznał, iż „istnieje pilna potrzeba działań na szczeblu kierowniczym w celu przywrócenia zaufania i wiarygodności w organizacji”.

W czasie, gdy zarzuty zostały zgłoszone, przewodniczącą komisji była Michelaine Lahaie. Choć raport częściowo oczyszcza ją z odpowiedzialności, wskazuje również na poważne niedociągnięcia organizacyjne i zarządcze. Dokument w dużej części został ocenzurowany przed udostępnieniem publicznym.

Problemy systemowe i poczucie bezsilności

Z raportu wynika, iż wielu pracowników czuło się przeciążonych i zestresowanych, co wpływało na ich zadowolenie z pracy. Skarżyli się także na brak jasnej komunikacji ze strony kierownictwa, sporadyczne i niespójne informacje oraz ograniczone możliwości dialogu.

Zróżnicowane były też opinie na temat rozwiązywania konfliktów – część pracowników czuła się pozbawiona wsparcia. Wiele osób wskazywało na „toksyczne środowisko pracy” wynikające z postaw i decyzji przełożonych.

– Pracownicy wyrażają silną potrzebę zmian, domagają się m.in. anonimowego systemu zgłaszania nadużyć – czytamy w raporcie. – Liczą też na lepsze wsparcie w zakresie zdrowia psychicznego i bardziej empatyczne podejście kierownictwa.

Wskazano również, iż niektórym liderom brakuje kluczowych kompetencji, a ich awans był wynikiem faworyzowania. Brakuje też strategicznej wizji – wszyscy respondenci ocenili, iż komisja nie ma spójnego planu na przyszłość, nie stwarza przestrzeni do innowacji ani otwartej dyskusji o misji instytucji.

Zalecenia i odpowiedź władz

Néron sformułował szereg rekomendacji, które mają poprawić samopoczucie pracowników i wzmocnić przywództwo. W piśmie do resortu bezpieczeństwa publicznego z czerwca 2024 roku stwierdził, iż bez reform organizacyjnych nie da się rozwiązać zgłoszonych problemów.

Po ukończeniu raportu podjęto pewne działania – jak informuje rzecznik resortu Tim Warmington, wdrożono m.in. prezentacje dotyczące radzenia sobie ze stresem i zarządzania konfliktami, a także zwiększono dostępność materiałów o dobrostanie psychicznym w wewnętrznym systemie komunikacji komisji.

Zmiana kierownictwa i przyszłość komisji

Lahaie zakończyła kadencję na początku 2024 roku i w tej chwili pełni funkcję wiceprzewodniczącej w agencji Tribunals Ontario. Od stycznia stanowisko przewodniczącego komisji ds. skarg jest nieobsadzone.

W międzyczasie uchwalono nowe przepisy, które przewidują utworzenie Komisji ds. Skarg i Kontroli Publicznej, z rozszerzonymi kompetencjami – obejmującymi m.in. Kanadyjską Agencję Służb Granicznych i RCMP. Choć ustawa uzyskała sankcję królewską w zeszłym roku, nie wiadomo jeszcze, kiedy nowa struktura zacznie formalnie funkcjonować.

Na podst. Canadian Press

Idź do oryginalnego materiału